Shadowlands Sınıf Değişiklikleri

Bu sayfada, Blizzard’ın Shadowlands genişleme paketi için sınıf felsefesi hakkında daha fazla ayrıntı ve pre-patch’te gelecek olan bireysel sınıf değişikliklerine genel bakış bulacaksınız.



İçerik Listesi


Shadowlands’te Sınıf Felsefesi

Bir zamanlar belirli sınıfları tanımlayan birçok araç ve perk, yıllar içinde giderek yaygınlaştı ve sınıf benzersizliğini azalttı. Geliştiriciler geçmişte bunu düzeltmek için Mists of Pandaria ile talentlarda değişiklik yaptılar ve Warlords of Draenor’da birkaç yeteneği kaldırdılar. Legion’da, sınıf kimliğine odaklandılar ve Artifact silahlarıyla birlikte her uzmanlık için farklı bir fantezi yarattılar, bu da sınıf çapında uzun süredir var olan birkaç yeteneğin kaldırılmasına ve bu süreçte uzmanlığa (spec) özgü yeni yetenekler eklenmesine neden oldu.

Battle for Azeroth’ta, karakterlerini ilk yarattıklarında başlangıçta oyuncuların ilgisini çeken, sınıfların temelinden çok uzaklaştılar ve Shadowlands’te, bir uzmanlığın, araç setlerini daraltmak yerine, bir sınıfın setinin belirli bir bölümünü güçlendirmekle ilgili olduğu fikrine geri dönmek istiyorlar.

Shadowlands, oyuncu seçimiyle ilgilidir ve amaç, oyunculara oynayışlarını özelleştirmek ve karakterlerinin savaşta nasıl rol aldıklarına dair kendi vizyonlarını ifade etmek için etkili seçimler yapmaları için daha fazla fırsat sunmaktır. Bunu başarmak için, sınıf kimliğini tanımlamaya yardımcı olan birçok uzmanlığa özgü ve ikonik yetenek geri geliyor ve sınıf çaplı kullanılabilir olacak.

Area-of-Effect Yetenek Değişiklikleri

Oyunun çoğunda büyük pull’lar yaygın bir taktik haline geldi ve bu da birçok sınıfın net bir rol bulmasını zorlaştırdı. Sonuç olarak, Blizzard, Shadowlands’te birçok yeteneğin vurabileceği maksimum hedef sayısını elden geçirdi ve bu da birçok AoE yeteneğini zayıflattı.

Buradaki genel felsefe, yakın menzilli karakterlerin dört ila beş hedefe ve menzilli karakterlerin beş ya da daha fazla hedefe karşı daha iyi performans gösterdiği durumlarda üstün olmasını sağlamaktır.

Büyü Varyansı

Tüm sınıflardaki periyodik olmayan yeteneklerin çoğu, her bir kullanımın hasarı ya da iyileştirmesi konusunda küçük bir varyansa sahip olacaktır.

Bu, WoW formundaki standart davranıştı (ve kökleri birçok RPG’den tanıdık mekaniklere dayanıyordu), ancak son zamanlarda kapalı kapılar ardındaki bazı mekanik değişikliklerin bir yan etkisi olarak kayboldu. Blizzard, küçük bir yapı parçasını geri getirmek ve aynı büyüyü tekrar tekrar kullanmanın her seferinde tam olarak aynı 3 ya da 4 basamaklı sayılarla sonuçlandığı sonuçları önlemek adına bu davranışı geri getiriyor. Varyans miktarı yaklaşık %5’tir, bu nedenle birçok olayla mücadele sırasında toplam performans üzerindeki etkisi önemsizdir.

Global Cooldown’dan Çıkarılan Yetenekler

Blizzard, Shadowlands’te bazı “burst cooldownları” global cooldown’dan (GCD) çıkarıyor. Burst cooldownlar, her 2-3 dakikada bir hasar ya da iyileştirme çıktımızı arttıran yeteneklerdir.

Global cooldown’dan çıkarılan yetenekler şunlar:

PvE’de Healing Düşürme Etkileri İki Katına Çıkarıldı

Blizzard, PvE durumlarında “Mortal Wounds” ve benzeri iyileştirme azaltma etkilerinin etkisini artırmak için, oyuncu olmayan düşmanlara karşı bu etkilerin büyüklüğünü ikiye katladı. Bu etkilerin oyunculara karşı değeri aynı kalacaktır.

  • Hunter, Monk, WarriorMortal Wounds artık alınan iyileştirmeyi %50 düşürecek (oyunculara karşı %25).
  • RogueWound Poison artık alınan iyileştirmeyi stack başına %8 düşürecek (oyunculara karşı %4).
  • WarriorMortal Cleave / Legion Strike artık alınan iyileştirmeyi %20 düşürecek (oyunculara karşı %10).

Shadowlands Talent Değişiklikleri

Level squish nedeniyle, yeni talent satırlarımıza seviye 15, 20, 30, 35, 40, 45 ve 50’de erişeceğiz.

Shadowlands Sınıf Değişiklikleri

Sınıf bazlı değişikliklere aşağıdaki bağlantılardan erişebilirsiniz.

? Icy Veins

Bu site reCAPTCHA ile korunmaktadır ve Google Gizlilik Politikası ile Hizmet Şartları geçerlidir.