The Hivemind Rehberi

THE HIVEMIND REHBERİ

Hivemind rehberi çeviri aşamasındadır. Çoğu kısmı bitmiş olsa da hâlâ eksiklikler yer almaktadır.

– Blizzard Türk ekibi

The Hivemind Tarihi

The Hivemind

The Hivemind, ilk kez 2018’in başında Battle for Azeroth alfası sırasında veri madenciliğiyle ortaya çıkarılan bir binekti. Tüm işaretler, Lucid Nightmare, Riddler’s Mind-Worm ve oyunculara sunulan çeşitli diğer binek olmayan ödüllerdeki mücadelelere benzer, bir sonraki “gizli av” olacağı yönündeydi. 21 Ağustos 2018’de Conspicious Note keşfedildiğinde, topluluğun büyük bir kısmı bunun, Hivemind avının ilk adımı olduğunu varsaydı. Ancak ilerleme kaydedildikten sonra bu avın Hivemind değil, Baa’l ve sonrasında da Waist of Time olduğu ortaya çıktı.

Battle for Azeroth’un ilk büyük içerik yaması Tides of Vengeance‘ın çıkışına yaklaşılırken, The Hivemind için gizli bir binek olarak ekleneceğine dair spekülasyonlar gibi çok sayıda ipucu ve işaretler ortaya çıktı. En önemlisi, geçmişteki gizli avların geliştirilmesinde rol aldıkları bilinen Muffinus ve Celestalon, bineği Twitter’da paylaşarak yaklaşan muhtemel gizli av için hype yarattı.

Binek ayrıca 8.1 PTR binek günlüğünde de bulundu, bu yeni yamanın gelmesiyle başlayacak gizli avın doğrudan teyitiydi!

The Hivemind için kullanılan model ilk başta Brain of Yogg-Saron ile aynıyken, sonradan denizanası benzeri bir iskelete sahip gerçekçi görünümlü bir beyne benzeyecek şekilde değiştirildi.

Bineği kullanırken, doğrudan bineğe dönüşürsünüz ve kendinizden başka 4 kişiyi daha taşıyabilirsiniz – maksimum %40’a kadar olmak üzere her bir kişi binek hızınızı %10 arttırır.


  1. Hızlı Rehber

    Bu binek avına başlamadan önce bir Talisman of True Treasure Tracking kuşanmış olmanız gerekiyor. Bunu, Shattrath City'deki Griftah'tan satın alabilirsiniz. Bu avın her bir adımı için, eşyalarla etkileşime girebilmeniz adına bu madalyonu kuşanmış olmanız gerekmektedir.

    Blue Crystal Monocle - Mektup

    • Griftah'ın arkasındaki mektubu okuyun.
    • Highmountain'da 57, 27 koordinatına gidin ve Prepfoot Compound'daki çadırlardan birinin içindeki ikinci mektubu okuyun.
    • Karazhan'a (Eski) gidin ve Medivh's Chambers'taki bir koltukta bulunan üçüncü mektubu okuyun.
    • Razorfen Downs'a gidin ve Death Speaker Blackthorn'un arkasındaki bir kutudaki dördüncü mektubu okuyun.
    • Mount Hyjal'de 44, 47 koordinatına gidin ve Aviana's Shrine ağacının üst katında bulunan beşinci mektubu okuyun.
    • Icecrown'da 70, 73 koordinatına gidin ve Ironwall Dam'in kenarındaki altıncı mektubu okuyun.
    • Townlong Steppes'te 37, 63 koordinatına gidin ve Niuzao Temple'ın arkasındaki çandaki son mektubu okuyun.
    • Borean Tundra'da 27, 27 koordinatına gidin ve Coldarra'nın en yüksek çemberindeki sandıktan Blue Crystal Monocle'ı alın.
    /way Highmountain:Broken Isles 57 27 Second Letter
    /way Mount Hyjal 44.3 47.3 Aviana's Building Entrance
    /way Icecrown 70.7 73.3 Sixth Letter
    /way Townlong Steppes 37.7 63.0 Seventh Letter
    /way Borean Tundra 27.6 27.2 Gift of Ms. Graham

    Green Crystal Monocle - Tüy

    • Skyreach'e gidin ve High Sage Viryx'e ulaşın.
    • Arkasındaki konsolu ortadaki küreye tıklayarak etkinleştirin.
    • Yandaki kürelere şu sırayla tıklayın: Sağ -> Yukarı -> Aşağı -> Yukarı -> Sağ -> Sağ -> Yukarı -> Sol -> Aşağı -> Yukarı -> Sol -> Aşağı
    • Konsolun üstünde spawn olan sandıktan Green Crystal Monocle'ı alın.

    Yellow Crystal Monocle - Piramit

    • Halls of Origination'a gidin ve asansöre ulaşın.
    • Asansörde, aşağı giden geçidi bulmak için kuzeye gidin.
    • Asansörün altındaki odadan, bulmacayı etkinleştirmek için ortadaki küreye tıklayın.
    • Tüm takımyıldızlarını, onlara tıklayarak aynı renge döndürün.
    • Odanın ortasında spawn olan sandıktan Yellow Crystal Monocle'ı alın.

    Red Crystal Monocle - Balık

    Bu adımdaki eşyaların sınırlı süreleri vardır. Beyaz eşyalar 5 dakika, Yeşil eşyalar ile Seashelller 30 dakika ve Mavi eşyalar 1 saat sürmektedir.

    /way Shimmering Expanse 44 20 Seashells/Sir Finley (500)
    /way Abyssal Depths 38 77 Volatile Violetscale/Cavity-Free Tooth (100)
    /way Shimmering Expanse 53 22 Manta Stargazer/Razoreel Larva (50)
    /way Shimmering Expanse 69 41 Li'l Whaley/Well Fed Doctor Fish (250)
    /way Abyssal Depths 65 42 Gloomy Bluefin/Freshly Molted Crab Skin (10)
    /way Kelp'thar Forest 60 59 Ol'Fishbreath/Glitter Gill (50)
    /way Shimmering Expanse 44 20 Seashells/Sir Finley (80)
    /way Abyssal Depths 65 42 Gloomy Bluefin/Giant Giant Toenail (2)
    /way Abyssal Depths 45 17 Little Carp/Makrura Eye (4)
    /way Abyssal Depths 38 77 Volatile Violetscale/Accidentally Severed Seahorse (1)
    /way Shimmering Expanse 53 88 Crimson Anglerfish/Shiny Sea Serpent Scale (2)
    /way Shimmering Expanse 53 22 Manta Stargazer/Symbiotic Plankton (40)
    /way Shimmering Expanse 44 20 Seashells/Sir Finley (300)
    /way Kelp'thar Forest 60 59 Ol'Fishbreath/Vantus Black Ink (30)
    /way Abyssal Depths 15 82 The Blackfish/Super Slick Eel Slime (30)
    /way Abyssal Depths 38 77 Volatile Violetscale/Rock Encrusted Whelk Shell (3)
    /way Abyssal Depths 45 17 Little Carp/Gastropod Gloop (5)
    /way Shimmering Expanse 44 20 Seashells/Sir Finley (1500)
    /way Shimmering Expanse 69 48 Li'l Whaley/Very Pretty Coral (300)
    /way Kelp'thar Forest 60 59 Ol' Fishbreath/Iridescent Shimmeray Skin (100)
    /way Shimmering Expanse 53 88 Crimson Anglerfish/Luxurious Luxscale Scale (20)
    /way Abyssal Depths 15 82 The Blackfish/Captured Bubbles (5)

    Suramar Işınları

    • Tam bir parti kurun - İdeal olarak, partideki herkes tüm 4 monocle'a da sahip olsun.
    • Bir kişi 41, 69 koordinatındaki evin ikinci katının içinde, renkli ışın bariyerinin önünde beklesin.
    • Diğer 4 kişi, Suramar'ın çevresine yayılmış özel witheredlarla etkileşime girecek. Gözleri belirli renklerde parlamaktadır ve ilgili monocle kuşanıldığında agresifleşeceklerdir.
    • Ölmek yerine bu witheredlar Draw Power kullanarak tüm sağlıklarını yenileyeceklerdir. Draw Power, geçici olarak evdeki ilgili bariyeri geçici olarak kaldıracaktır.
    • Evde bekleyen kişi tüm bariyerler indiğinde koşup Lost Cat Toy'u lootlayacaktır.
    • Lost Cat Toy'u almaya çalışan kişinin alacağı hasar bir koddur ve Court of Stars için kullanılacaktır.
    /way 41.0 69.5 Blocked Drawer
    /way Suramar 71.8, 62.5 Rikei (Red Withered)
    /way Suramar 46.8, 28.6 Blom'an (Blue Withered)
    /way Suramar 19.9, 46.3 Giluzui (Green Withered)
    /way Suramar 43.5, 81.8 Yorilan (Yellow Withered)

    Court of Stars

    • Yine tam bir partiyle, Court of Stars'a gidin.
    • İkinci boss Talixae Flamewrath'a yakın bir evdeki Lady Chaton'ı bulun.
    • Sırasıyla yavru kedileri sevin (/pet): Mrs. Fluffymuffins > Shadow > Mew > Ash > Bella. Kodunuzdaki her hane, ilgili kediyi sevme sayınızdır.
      • Örneğin, kodunuz "12345" ise, Fluffy'yi 1 kez, Shadow'u 2 kez, Mew'i 3 kez, Ash'i 4 kez ve Bella'yı 5 kez /pet'lemelisiniz. Eğer kodunuzda 0 bulunuyorsa, kediyi sevmenize gerek yok.
    • Tüm kediler ilgili kodlarıyla aynı miktarda debuff'a sahip olduktan sonra, Lady Chaton'ın arkasında bir geçit açılacak.

    Platform Bulmacası

    • Birçok platform bulunan bir odaya ışınlanacaksınız. Partinizdeki herkes platformlardan geçmelidir.
    • Platformlar üzerlerine biri atladığında spawn olup, ortadan kaybolmaktadır.
    • Geçmek için şu şablonu kullanın:
      • Yönler: F = ileri, L = sola, R = sağa, B = geri
      • Rakam, beş oyuncudan hangisinin o yönde gideceğini belirtmektedir.

    Yönler

    [İlk F, merkezdeki platforma zıplamadır]
    1 FF
    2 FLF
    1 F
    3 FFRR
    4 FL
    5 F
    2 L
    4 F
    2 L
    4 LF
    2 FL
    3 B
    5 FRRR
    3 F
    5 F
    1 RF
    3 BFR
    1 FL
    4 F
    2 BF
    5 F
    2 BF
    5 R
    3 F
    1 FR
    2 FR
    4 F
    2 LF
    4 F
    1 RF
    3 L
    4 F
    3 FF
    5 F
    1 L
    4 R
    5 L
    2 F
    4 F
    5 FF
    1 F
    3 L
    5 RF
    4 F
    1 R
    5 L
    1 F
    2 F
    3 RESET
    3 FAR LEFT PLATFORM
    3 F
    2 F
    3 FFF
    2 B
    4 R
    5 F
    2 FRF
    3 FFFF
    • Uçan platformları aştıktan sonra, grubunuz yaklaşırken bir kapı açılacak.
    • Bir arcane lav havuzu ve bir ışık diski bulunan bir koridara varacaksınız.
    • Havada asılı diski kullanarak burayı aşmanız gerekiyor.
    • Yalnızca bir kişi buradan herkesle birlikte geçebilir. Deneme yanılma yoluyla (ikili gruplar halinde) bu kişiyi bulmaya çalışın.
    • Bu kişi bu koridordan tek başına geçemez ve geçebilmesi için bir başka kişiye ihtiyaç duyar.

    Arcane Lav Bulmacası

    Oyun içi işaretleme (raid işaretleri) sistemini kullanarak, herkesle geçebilen kişiyi Skull (Kurukafa) ile işaretleyin. Ayrıca Triangle (Üçgen), Square (Kare), Star (Yıldız) ve X de (Çarpı) olacak.

    Görsel Yardım

    The Hivemind

    1. Skull, diğer 2 kişiyle geçebilir olacaktır, deneme yanılma yoluyla bu iki kişiyi bulun ve onları X ve Star ile işaretleyin.
    2. Skull, X ve Star'ı karşıya geçirir ve Star varış noktasına varır.
    3. Skull, X'i başlangıca bırakır ve Triangle'ı varış noktasına götürür.
    4. Skull, Triangle'ı varış noktasına bırakır ve Star'ı tekrar alır.
    5. Skull, X'i alır ve üçü karşıya geçer, ancak yalnızca Star bırakılır.
    6. Skull, X ile başlangıç noktasına döner, X bırakılır ve Square alınır.
    7. Skull, Square'i karşıya geçirir, Square'i orada bırakır ve Star'ı alır.
    8. Skull ve Star, X'i başlangıç noktasından alır ve üçü beraber varış noktasına döner.

    Bu noktada bulmacayı tamamlamış oluyorsunuz! Şimdi kapıdan, her bir kişinin farklı mor auralarda konumlanacağı sonraki odaya geçin.

    Herkes Hivemind'a tıkladığında, çantanıza The Hivemind gelmiş olacaktır.


Kapsamlı Rehber

Keşif

Bu binek avının başlangıcı için, Shattrath City’deki Griftah‘tan Talisman of True Treasure Tracking satın almak gerekiyor. Rehber boyunca verilen waypointler için TomTom ya da başka bir koordinat işaretleme / takip etme add-onu kullanabilirsiniz.

/way Shattrath City:Outland 66 69 Griftah

Bu rehberdeki birçok objeyi görebilmek ya da onlarla etkileşime girebilmek için Talisman of True Treasure Tracking çok önemlidir.

Renkli Monoclelar

Shattrath City’de, Griftah, çalıştıklarını iddia etse de sırf eğlencelik gibi gözüken birçok madalyon satmaktadır. Ve bu kez, gerçekten çalışıyorlar. Talisman of True Treasure Tracking‘i aldığınızda ve kuşandığınızda, arkasındaki masada çeşitli eşyalar parlamaya başlayacak, deam etmeden önce mektuple etkileşime girmek isteyebilirsiniz:

  • Kırmızı bir balık,
  • Sarı parlayan bir piramit,
  • Yeşil parlayan bir tüy,
  • Mavi parlayan bir mektup.

The Hivemind

Her bir eşya, farklı bir bulmacayla birlikte farklı bir yere işaret etmektedir. Her bulmacanın sonunda, kırmızı, sarı, yeşil ya da mavi bir monocle elde edeceksiniz. Her bir adım doğru bir şekilde yapıldığı sürece, monocleları istediğiniz sırayla elde edebilirsiniz.

BİLGİLENDİRME: Tüm monoclelara sahip olmanız GEREKMİYOR, ancak bulmacada devam edebilmek adına ŞİDDETLE TAVSİYE EDİYORUZ (İdeal olarak, monoclelardan sonraki adımları kolaylaştırmak için tüm 4 monocle’ı da almak isteyebilirsiniz).

Eğer herhangi bir monocle’ınız yoksa, Suramar Işınları adımında ilerlemenin tek yolu tüm monoclelara sahip dört kişilik bir gruba katılmak olacaktır.

Gizli avın tamamlanmasına dek tüm adımlar için, Talisman of True Treasure Tracking‘in kuşanılmış olması gerekmektedir.

Kırmızı Monocle – Vashj’ir

Vashj’ir’in üç bölgesindeki çeşitli vendor balıklar ile Talisman of True Treasure Tracking‘i giyerken artık etkileşime girilebilmektedir. Koordinatlarıyla birlikte her bölgedeki balıklar şöyledir:

  • Kelp’thar Forest:
    • Ol’ Fishbreath60, 59‘da bulunmaktadır. Bu köpekbalığı, Gnaws’ Boneyard’daki bazı planktonların çevresinde, yüzeye yakındır.
  • Shimmering Expanse:
    • Sir Finley Mrrgglton44, 20‘de, adacıklardan birinde yüzey seviyesindeki bir gözcü kulesinin tepesinde.
    • Manta Stargazer53, 22‘de Shimmering Grotto’nun çevresinde yüzeye yakın takılmaktadır.
    • Lil’ Whaley69, 47‘de Ruins of Thelserai Temple’ın yanında deniz seviyesine yakındır.
    • Crimson Angerfish53, 88‘de, deniz seviyesine yakın bir şekilde Biel’aran Ridge’ın solunda yüzmektedir.
  • Abyssal Depths:
    • Little Carp45 17, Deepfin Ridge’ın çevresinde deniz seviyesine yakın yüzmektedir.
    • Gloomy Bluefin65 38, Abyssal Breach’in güneybatısına doğru deniz seviyesine yakın yüzmektedir.
    • Volatile Violetscale38 77, Underlight Canyon’un deniz seviyesi çevresinde yüzmektedir.
    • The Blackfish15 82, bu yalnız katil balina, Abandoned Reef’in güneybatı köşesinin yanındadır.

The Hivemind

The Hivemind The Hivemind The Hivemind The Hivemind

The Hivemind The Hivemind The Hivemind The Hivemind

Her balık, deniz temalı currencyler karşılığında çeşitli eşyalar satmaktadır ve her currency, belirli bir süreliğine envanterinizde durmaktadır. Mavi currencyler 1 saat, yeşiller 30 dakika ve beyazlar 5 dakika sürmektedir NPCler çok uzaktan /target’lanabildiğinden onları bulmanız hiç zor olmayacaktır.

Sir Finley Mrrgglton, gold karşılığında Seashell ve birkaç deniz temalı currency karşılığında Red Crystal Monocle satmaktadır. Buradaki amacımız, bu Seashelller karşılığında eşyaları takas etmek ve sonunda Sir Finley’in Red Crystal Monocle’ını almak için gereken eşyaları elde etmektir. Sir Finley’den alacağımız Seashelllerin 30 dakika süresi vardır, bu yüzden onları zamanlı bir şekilde harcamalıyız.

Red Crystal Monocle için 5 Scintillating Murloc Skin Lotion, 5 Potent Gastropod Gloop ve 5 Captured Cavitation Bubble gerekmektedir. Bu eşyaları aşağıdaki sıraya göre satın almanızı öneririz. Aşağıda, her eşya için gereken tüm eşya takasları için açıklamalarımız bulunuyor. Tüm son eşyaları elde ettikten sonra Sir Finley’e dönün ve Red Monocle’ı alın. Rikei‘ın yakınında Monocle’ı giymek NPC’yi düşmana dönüştürecektir.

5 Scintillating Murloc Skin Lotion satın almak için 50 Glittergill Glitter ve 40 Symbiotic Plankton'a ihtiyacımız var.

Glittergill Glitter elde etmek için, şunları yapmalıyız:

/way Shimmering Expanse 44 20 Seashells/Sir Finley (500)
/way Abyssal Depths 38 77 Volatile Violetscale/Cavity-Free Tooth (100)
/way Shimmering Expanse 53 22 Manta Stargazer/Razoreel Larva (50)
/way Shimmering Expanse 69 47 Lil' Whaley/Well Fed Doctor Fish (250)
/way Abyssal Depths 65 42 Gloomy Bluefin/Freshly Molted Crab Skin (10)
/way Kelp'thar Forest 60 59 Ol' Fishbreath/Glitter Gill (50)

Symbiotic Plankton elde etmek için:

/way Shimmering Expanse 44 20 Seashells/Sir Finley (80)
/way Abyssal Depths 65 42 Gloomy Bluefin/Giant Giant Toenail (2)
/way Abyssal Depths 45 17 Little Carp/Makrura Eye (4)
/way Abyssal Depths 38 77 Volatile Violetscale/Accidentally Severed Seahorse (1)
/way Shimmering Expanse 53 88 Crimson Angerfish/Shiny Sea Serpent Scale (2)
/way Shimmering Expanse 53 22 Manta Stargazer/Symbiotic Plankton (40)

Her iki eşyayı da elde ettikten sonra, Sir Finley Mrrgglton'e dönün ve Glitterlar ve Planktonları 5 Scintillating Murloc Skin Lotion ile takas edin.

/way Shimmering Expanse 44 20 Sir Finley/Murloc Skin Lotion (5)

5 Potent Gastropod Gloop elde etmek için, şu adımları izleyin:

/way Shimmering Expanse 44 20 Seashells/Sir Finley (300)
/way Kelp'thar Forest 60 59 Ol' Fishbreath/Vantus Black Ink (30)
/way Abyssal Depths 15 82 The Blackfish/Super Slick Eel Slime (30)
/way Abyssal Depths 38 77 Volatile Violetscale/Rock Encrusted Whelk Shell (3)
/way Abyssal Depths 45 17 Little Carp/Gastropod Gloop (5)

5 Captured Cavitation Bubble elde etmek içinse, şu adımları izleyin:

/way Shimmering Expanse 44 20 Seashells/Sir Finley (1500)
/way Shimmering Expanse 69 47 Lil' Whaley/Very Pretty Coral (300)
/way Kelp'thar Forest 60 59 Ol' Fishbreath/Iridescent Shimmeray Skin (100)
/way Shimmering Expanse 53 88 Crimson Anglerfish/Luxurious Luxscale Scale (20)
/way Abyssal Depths 15 82 The Blackfish/Captured Bubbles (5)

Yellow Monocle – Halls of Origination

Halls of Origination’daki ilk bosstan sonra, asansörlü bir oda bulunmaktadır. Talisman of True Treasure Tracking‘i giyerken, asansörün altındaki odada renkli takımyıldızları spawnlayan bir Stellar Refraction Device‘a tıklayabilirsiniz. Talisman of True Treasure Tracking‘i giymeden bu objelerle etkileşime giremezsiniz.

The Hivemind

Bulmacaya ulaşmak için, asansörden kuzeye ilerleyin, alttaki kata merdiven bulunan açık bir yol olacak.

The Hivemind The Hivemind

Not: Eğer parlak renkli ya da hızlı değişen ışıklara hassassanız, Particle Density ayarlarınızı düşürmeniz ya da doğrudan bu monocle’ı elde etmeyi pas geçmeniz yararınıza olacaktır. Eğer ikinciyi seçerseniz, sonraki adımlar için en azından bir kişide Yellow Crystal Monocle bulunan bir gruba girmeniz gerekecektir.

Buradaki amacımız, tüm takımyıldızlarını aynı renge dönüştürmek. Bunu yapmak için, tıklandıklarında renklerini değiştiren üç özel refraktör bulunuyor:

  • Angular Stellar Refractor Artı biçiminde, renkleri refraktörün kuzeyine, güneyine, doğusuna ve batısına döndürür.
  • Jagged Stellar Refractor: Çarpı biçiminde, renkleri refraktörün kuzeybatısına, kuzeydoğusuna, güneybatısına ve güneydoğusuna dönrürür.
  • Round Stellar Refractor: Yuvarlak biçiminde, renkleri refraktörün çevresinde döndürür.

The Hivemind The Hivemind The Hivemind

Refraktörleri nasıl kullanırsanız kullanın renk değiştirmeyecek birkaç takımyıldız olacaktır; hangi renkse diğer tüm takımyıldızları bu renkle değiştirmeye çalışın. Bu statik takımyıldızlarından başlayarak odanın dış kenarlarına doğru ilerlerken diğer takımyıldızlarının rengini değiştirmeniz yardımcı olabilir.

Tüm takımyıldızları aynı renge döndüğünde, parlak refraktörde, içinde Yellow Crystal Monocle bulunan bir sandık spawn olacaktır. Monocle’ı alırken yanlışlıkla parlak refraktöre tıklamamaya dikkat edin, çünkü bu tüm bulmacayı baştan başlatacak ve sandığı despawn edecektir. Yorilan yakınında Yellow Monocle’ı giymek, NPC’yi düşmana dönüştürecektir.

Bu add-on, bu bulmacayı tamamlamaya çalışırken faydalı olabilir.

The Hivemind

Green Monocle – Skyreach

Spires of Arak’ta bulunan bir instance olan Skyreach’te, Talisman of True Treasure Tracking kuşanılırken, instance’ın son bossu olan High Sage Viryx‘in arkasında bulunan bir konsolla etkileşime girebilirsiniz.

The Hivemind

“Basic” Instructions ile etkileşime girildiğinde, bazı sayı kombinasyonları bulunan bir diyalog kutusu gözükür.

_______ | 0000132
0000017 | #######
0001032 | #######
0000002 | 0012020
0000610 | #######
0000061 | #######
9113824 | ????????????

Konsolla etkileşime girildiğinde, önünüzde sekizgen şekilli havada duran bir farklı renkli ışıklardan oluşan bir koleksiyon ortaya çıkar.

The Hivemind

Bulmacada, diğer ışıklardan daha parlak olan güneşe benzeyen bir şekil bulunmaktadır. Konsoldaki parlayan sarı toplara tıklayarak, güneşi tahta boyunca doğru yönlerde hareket ettirmek üzere yönlendirebilirsiniz (örneğin kuzeydeki top güneşi yukarı hareket ettirir). Benzer şekilde, ortadaki top tüm ışıkları ve güneşi tekrar eski konumlarına geri getirir. Işıkların arasında bazı boşlukların olduğunu da hatırlatalım.

Green Crystal Monocle için doğru sıra…

Sağ -> Yukarı -> Aşağı -> Yukarı -> Sağ -> Sağ -> Yukarı -> Sol -> Aşağı -> Yukarı -> Sol -> Aşağı

Blue Monocle – Mektuplar

Bu adımda, Azeroth’a saçılmış birçok mektubu okumamız gerekiyor. İlerlemeyi görmek adına, kaç tane mektup okuduğunuzu izlemek için şu oyun içi komutu kullanabilirsiniz. Bu, bilmecede ilerlerken tüm mektuplarla sırayla etkileşime girmeniz gerektiğinden önemlidir!

/run local a,b=IsQuestFlaggedCompleted,{40397,40314,40404,40252,40293,40288,50187,50181} for i=1,#b do print((i==8 and "Gift: " or "Letter #"..i..": ")..tostring(a(b[i]))) end

Bu bulmacanın başlangıç mektubu, Griftah’ın arkasında mavi auralı bir şekilde bulunan Letter from Ms. Graham‘dır. Bu mektupta uğursuz bir mesaj bulunmaktadır.

The Hivemind

İkinci Mektup – Prepfoot Compund, Highmountain

İkinci mektubun yeri, Letter from Ms. Graham’daki büyük harfle başlayan kelimelerin (The, Factor, Wasp, Ignition, Ad) bir anagram olarak ele alınmasıyla belirlenmiştir. Anagram çözüldüğünde “Anticipators of Deathwing” ortaya çıkmaktadır.

Bu anagram bizi Cataclysm olaylarından bihaber olan ve Deathwing’in bir kez daha yükselip Highmountain’ı basacağına inanan bir Highmountain Tauren grubu olan Prepfoot’a götürmektedir.

Haliyle ikinci mektup, Prepfoot Compound’da 57,27 koordinatındaki çadırlardan birinde bulunmaktadır. Bu mektuple etkileşime girebilmek için, Griftah’ın arkasındaki ilk mektupla etkileşime girmiş OLMALISINIZ.

/way Highmountain:Broken Isles 57 27 Second Letter

The Hivemind The Hivemind

The Hivemind

Üçüncü Mektup – Karazhan (Old)

Büyük harfli kelimeler (Of, Gai’s, Nature ve Death), Seat of the Guardian‘ın bir anagramıdır.

WoW’daki en bilindik Muhafız, Medivh the Last Guardian’dır. Bu nedenle, üçüncü mektup Karazhan’daki Chess Event’tan sonra Medivh’s Chambers’ta, Prince Malchezaar’a giden merdivenlerde bulunmaktadır. Mektup, Medivh’in parşömenlerini ve büyülerini yazdığı sandalyede, tam anlamıyla muhafızın koltuğundadır (seat of the guardian). Bu mektupla etkileşime girebilmek için, Griftah’ın arkasındaki ve Prepfoot Compound’daki mektuplarla etkileşime girmiş OLMALISINIZ.

The Hivemind The Hivemind The Hivemind

The Hivemind

Dördüncü Mektup – Razorfen Downs

Önceki mektuptaki büyük harfli kelimeler, bir “Bramble undead” anagram parçasını oluşturuyordu. Bu bizi doğrudan Razorfen Downs’taki dördüncü mektuba götürüyor.

Mektup, son boss Death Speaker Blackthorn‘un arkasındaki bir kutuda bulunmaktadır. Bu mektupla etkileşime girebilmek için, önceki mektuplarla etkileşime girmiş OLMALISINIZ.

The Hivemind The Hivemind

The Hivemind

Beşinci Mektup – Shrine of Aviana, Mount Hyjal

Son mektuptaki büyük harfle başlayan kelimeler (Ms, Sin, The, Strees, Of) “Mistress of the Nest“in bir anagramıdır. Bu bizi Mount Hyjal’in Shrine of Aviana bölgesindeki beşinci mektuba yönlendirmektedir. Mektup, ağacın en üst katındaki bir masada bulunmaktadır. Bu mektupla etkileşime girebilmek için, önceki mektuplarla etkileşime girmiş OLMALISINIZ.

/way Mount Hyjal 44.3 47.3 Aviana's Building Entrance

The HivemindThe Hivemind

The Hivemind

Altıncı Mektup – Ironwall Dam, Crystalsong ve Icecrown arası.

Önceki mektupdaki büyük harfle başlayan kelimeler (The, Elite, World ve F.C.) “The Derelict Flow“un bir anagramıdır.

Ironwall Dam, Icecrown ve Crystalsong Forest’ın arasında akan nehri bölen terk edilmiş bir barajdır ve mektubumuz burada bulunmaktadır. Bu mektupla etkileşime girebilmek için, önceki mektuplarla etkileşime girmiş OLMALISINIZ.

/way Icecrown 70.7 73.3 Sixth Letter

The Hivemind The Hivemind

The Hivemind

Yedinci Mektup – Niuzao Temple, Townlong Steppes

Önceki mektuptaki büyük harfle başlayan kelimeler (Re, Codex ve Sine), “Ox Residence“ın anagramıdır. Ox ile kastedilen Niuzao’dur, residence (konut, mesken) ise Niuzao Temple. Niuzao Temple, Townlong Steppes’te bulunmaktadır.

Yedinci mektup, tapınağın arka kısmındaki bir çanın yanında bulunmaktadır. Bu mektupla etkileşime girebilmek için, önceki mektuplarla etkileşime girmiş OLMALISINIZ.

/way Townlong Steppes 37.7 63.0 Seventh Letter

The Hivemind The Hivemind

The Hivemind

Gift from Ms. Graham – Coldarra, Borean Tundra

Bir önceki mektubun büyük harfle başlayan kelimeleri “The pinnacle of magic” (Büyünün doruğu) anagramını oluşturmaktadır. Büyünün doruğu diyebileceğimiz yerse Coldarra’dan başka bir yer değildir.

Ms. Graham (görünüşe göre Ana olarak biliniyor), bize Borean Tundra’da bulunan Coldarra’daki en yüksek Nexus çemberinde bulunan son hediyeyi verme nezaketini de gösteriyor. Blue Crystal Monocle en sonunda bizimdir! Bu objeyle etkileşime girebilmek için, önceki mektuplarla etkileşime girmiş OLMALISINIZ.

/way Borean Tundra 27.6 27.2 Gift of Ms. Graham

The Hivemind The Hivemind

Suramar Işınları

Suramar’da 41,69 koordinatındaki bir binanın içinde ikinci katta 4 ışınla engellenmiş bir geçit bulunmaktadır. Lost Cat Toy ve Lady Chaton’un kedilerinden biri olan Shadow hakkındaki açıklamalarına göre, burası Shadow’un oyuncağını kaybettiği yerlerden biri olabilir.

/way Suramar 41.0 69.5 Blocked Drawer
The Hivemind

Renkli monocle’ların her birindeki açıklama metinleri, renkli ışınların çözümüne işaret etmektedir. Her monocle’da yazılı farklı harf dizeleri vardır. Kırmızıda P O T Y A B U V F X, mavide Q P C X K B Z H A G, yeşilde N R V Q Z J S M G Y ve sarıda S K M C U F L N J O‘dur. Alfabedeki harfleri iki kez yazıp ve ardından renkli monoclelarda bulunanları sildiğinizde geriye E E I I D D H L R T W W kalmaktadır. Bunları düzgün bir şekilde sıraladığınızda WILD WITHERED ortaya çıkmaktadır. Bu da bizi doğrudan Suramar’da bulunan Withered Nightbornelara götürmektedir.

Yama 8.1 yayınlandığında, Suramar çevresine dört özel Withered NPC’nin (Rikei, Blom’an, Giluzui and Yorilan) eklendiği bulundu. Lady Chaton ve kedilerinin NPC ID’lerine yakın ID’lere sahip olsalar da (ki bu da aynı zamanlarda oluşturuldukları anlamına geliyor), yama gelene dek oyun içinde görülmediler. Bu Withered NPCleri özel yapan şey, şehirdeki çekmeceyi engelleyen ışınlarla aynı renkte parlayan gözleridir.

Ayrıca bir o kadar ilginçtir ki, bu NPClerin adları, gözlerinin parlaklığıyla aynı rengin baş harfleriyle başlıyor.

/way Suramar 71.8, 62.5 Rikei
/way Suramar 46.8, 28.6 Blom'an
/way Suramar 19.9, 46.3 Giluzui
/way Suramar 43.5, 81.8 Yorilan
The Hivemind The Hivemind

Işınlar yalnızca ilgili Withered yakından enerji çekerken kaybolmaktadır. Witheredlar, onlara karşılık gelen renkli monocle’ı giydiğinizde düşmana dönüşecektir. Her bir Withered 0 HP’ye düşürüldüğünde Draw Energy kullanmaya başlar, bu da ilgili renkteki ışını kaldırır.

Tek seferde yalnızca bir monocle giyebildiğinizde, tek seferde tüm renkli ışınların devre dışı bırakılabilmesi için birden çok oyuncu gerekecektir. Diğer oyuncularla birlikte parti kurmuş olmalısınız. Eşleşen renkteki monocle’ı giyerken her bir Withered’ın konumunda bir kişi olmalıdır. Beşinci kişi, renkli ışın bariyerinin önünde, tüm ışınlar devre dışı bırakıldığında içeri girmeye hazır bir şekilde beklemelidir.

The Hivemind

Lost Cat Toy

Odanın içide, Talisman of True Treasure Tracking giyiyorsanız etkileşime girebileceğiniz bir Lost Cat Toy olacak. Tıkladığınızda sizi odadan dışarı ışınlayacak ve hasar almanıza neden olacak. Aldığınız hasarın miktarı rastgele oluşturulacaktır ve bu miktar, sonraki adım için grubunuzun “kodu” olacaktır.

The Hivemind

Bu kod, 50 69 koordinatındaki Lady Chaton‘ın yanındaki Manasaber Kittenları kaç defa seveceğinizi belirlemektedir.

The Hivemind

Grubunuz, yavru kedileri şu sırayla sevmelidir: Mrs. Fluffymuffins > Shadow > Mew > Ash > Bella . Her kediyi, sırasıyla aldığınız hasardaki hanelerdeki sayı kadar sevmelisiniz.

  • Örneğin, “12345” hasar aldıysanız, Fluffy’yi 1 kez, Shadow’u 2 kez, Mew’i 3 kez, Ash’i 4 kez ve Bella’yı 5 kez sevmelisiniz.
  • Eğer 4 haneli ya da daha az miktarda hasar aldıysanız, 5 haneli olana dek kodun önünde 0 olduğunu varsaymalısınız. Yani 1234 hasar aldıysanız, kodunuz “01234” olacaktır.
  • Eğer kodunuzda 0 varsa, o sıradaki kediyi es geçmelisiniz. Örneğin 10234 hasar aldınız diyelim, 2. sıradaki Shadow‘u sevmeden Mew’e geçmelisiniz.

Oyuncular bir kedi yavrusunu her sevdiğinde, kediye bir buff istifi uygulanacaktır. Her kedideki buff sayısı, koddaki hanesi kadar olmalıdır ve sonraki adıma geçmek için AYNI ANDA tüm kedilerde doğru sayıda buff olmalıdır.

  • Yani; 12345 hasar almanız durumunda sonraki adıma geçmek için aynı anda Fluffy’de 1, Shadow’da 2, Mew’de 3, Ash’te 4 ve Bella’da 5 buff istifi olmalıdır.

Bunu başarmak için, her bir grup üyesini kedilerden birini sevmekle görevlendirin. Ardından, tüm grubun kedileri sevme işini aynı anda ilgili sayıları kadar yapmaları gerekmektedir.

  • Onları sevdiğinizde, 15 saniye süren bir Purring buff’ı alacaklar.
  • Buff’ın sona ermesine izin verirseniz ya da 10 istifte onları sevmeye çalışırsanız sizi pençeleyerek, Manascratch ile sizi kısa bir süreliğine sersemleteceklerdir. Bu debuff, kedinin yeterince sevilmediğini ya da çok fazla sevildiğini belirtmektedir.

The Hivemind

Kedileri doğru sayıda sevdiğinizde kaçmaya başlayacaklar ve hava asılı orta boyutta bir void küresi ortaya çıkaracaktır. Küreyi görmeniz için Talisman of Treasure Tracking‘i giyiyor olmalısınız. Küreye tıkladığınızda, gizli avın bir sonraki adımına ışınlanacaksınız.

Birçok platform bulunan bir alana ışınlanacaksınız.

The Hivemind

Zıplama Bulmacası

Interacting with these platforms will cause you to jump onto them, allowing you and your group to make your way across the puzzle towards the door on the other side. However, this isn’t quite as simple as it sounds, and will require coordination from your group, as hopping onto platforms will cause other platforms to fall, and other new ones to form.

We are working on more detailed resources for this. In the meantime, check these abbreviations for where you should move in what order.

  • Directions: F = forward, L = left, R = right, B = back
  • The number indicates which player, out of the five player team, should move in that direction.
[First F is jumping onto the platform at the center]
1 FF
2 FLF
1 F
3 FFRR
4 FL
5 F
2 L
4 F
2 L
4 LF
2 FL
3 B
5 FRRR
3 F
5 F
1 RF
3 BFR
1 FL
4 F
2 BF
5 F
2 BF
5 R
3 F
1 FR
2 FR
4 F
2 LF
4 F
1 RF
3 L
4 F
3 FF
5 F
1 L
4 R
5 L
2 F
4 F
5 FF
1 F
3 L
5 RF
4 F
1 R
5 L
1 F
2 F
3 RESET
3 FAR LEFT PLATFORM
3 F
2 F
3 FFF
2 B
4 R
5 F
2 FRF
3 FFFF

Arcane Lava

Once you cross the puzzle you will end up in front of a door. This door will open as your group approaches together, and on the others side you will find a pool of arcane lava.

The Hivemind

The trick to crossing is using the floating disc! One party member will become the rider, and will always remain on the disc until everyone has crossed. However, in order to cross the rider needs another party member to join him. So, the way to get across is to find the combination of three members that can cross on the disk. Once you have found this information you will want to find the two members from those three that can cross together, then those two members will cross, while the member who was able to cross with them stays at the start. Then you will send the other two group members over with the one who can cross with the three still at the start. Once everyone is over, the first two to cross will head back and cross with the member who was left at the start.

The Hivemind

For example:

First identify the 5 people in your group who can cross with whom;
Person A = can make it across with any duo or make it across with 1 specific trio
Person B = can make it across with person A in a duo or the specific trio

So the specific trio will be Person A, B, and either (C, D, or E) and you’ll have to do some trial and error to identify who the last person is.

Person C, D, E = can all can make it across with person A in a duo BUT like I said, 1 of these people will also be the last person in the specific trio (once you’ve identified them, just call them person C, from there person D and E don’t matter)

1. Person A, B, and C get on and go across.
2. Person C gets off on other side, A and B go back across.
3. Person B gets off at the start and A and D go back.
4. Person D gets off on other side and person A and C come back to start.
5. Person B gets on with person A and C and they travel back to the finish.
6. Person C gets off at finish, person A and B go back to start.
7. Person B gets off, person E gets on with person A.
8. Person E gets off at finish, person A and C go back to the start.
9. Person B gets on with A and C and go to finish.

This helpful visual aid may help you understand how the process works better, with Skull being the person who can travel with anybody.

The Hivemind

The Hivemind – Solved!

Once everyone has crossed over, run into the room with the Hivemind! Each member of the party must stand on an arcane pad surrounding the Hivemind. When all members are standing on the five pads, click on the Hivemind to start a channeled spell. Once complete, you’ll have the mount! Congrats!

The Hivemind

Sık Sorulan Sorular

Bu bölümde, Hivemind avıyla ilgili akıllara gelen başlıca sorulara yanıt bulacağız.

  • S: Hivemind’ı elde etmek için Waist of Time ya da Lucid Nightmare gibi geçmişteki gizemli avları da tamamlamamız gerekiyor mu?
    C: Hayır. Tüm adımlar ve gereksinimler bu rehberde açıklanmıştır ve başlamak için herhangi bir ön gereksinim bulunmamaktadır.
  • S: Tek başına yapılabilir mi?
    C: Hayır. Renkli monoclelar tek başına yapılabilir ancak Suramar Işınları adımı ve sonrasında beş kişilik gruba ihtiyacınız olacak.
  • S: Tüm monocleları almalı mıyım?
    C: Hayır. İstediğiniz kadar alabilirsiniz, yalnızca grubunuzda her dört monocle’dan ayrı kişilerde birer tane olsun yeter.
  • S: Son odada Hivemind’a channellanıyorum, ancak bineği alamıyoruz. Neden?
    C: Bu kısım sorunlu gözüküyor – odada aranızda mor çember değişimi yapın, herkeste Talisman of True Treasure Tracking‘in kuşanılmış olduğundan ve herkesin aynı anda channelladığından emin olun. Yine olmazsa tekrar çember değişimi yapın ve çantanızı kontrol edin.
  • S: Bu avı bir kez yaptıktan sonra, arkadaşlarım için yeniden tamamlayabilir miyim?
    C: Evet. Aynı karakterle Suramar Işınları adımında ya da alt karakterlerinizde en başından sonuna yeniden başlayabilirsiniz. Ancak, bu sizi, avı gerçekleştirdiğiniz yeni gruba bağlayacak, bu da bir önceki Hivemind grubunuzla olan bağınızı keserek onların Hivemindlarına binmenizi engelleyecektir (ta ki onlarla bir kez daha bu avı bitirene dek).
  • S: Benimle avı tamamlayan gruptakiler haricinde hiç kimsenin Hivemind’ına binemiyorum, sorun ne?
    C: Celestalon tarafından atılan bir dizi tweet’e göre, bu amaçlanmış bir şey. Yalnızca en son gerçekleştirdiğiniz Hivemind avına dahil olan oyuncuların Hivemind’ına binebiliyorsunuz (ya da onlar sizinkine binebiliyor). (kaynak tweet)
  • S: Bu binek avını tamamlamak için gereken minimum seviye sınırı nedir?
    C: Av sırasında Court of Stars’a girmek gerektiğinden, bineğinizi alabilmek için minimum seviye 110 olmalısınız. Ancak, Withered NPCleri oldukça iyi sağlık miktarına sahip olduğundan onlara DPS’inizin yetmesi için seviye 120 olmanız idealdir.

Kaynak: Wowhead

Aksi belirtilmediği sürece, site içerikleri CC BY-SA 3.0 koşulları altındadır.

WOW CLASSIC
Çıkışına Kalan Süre
Gün
Saat
Dakika
Saniye