01 Nisan 2020, Çar
We Blizzard

StarCraft Serisi

StarCraft, Chris Metzen ve James Phinney tarafından oluşturulan ve Blizzard Entertainment‘a ait bir askeri bilim kurgu serisidir. 26. yüzyılın başlarında geçen seri, Koprulu Sector olarak bilinen Samanyolu galaksisinin uzak bir yerinde, dört türün—adapte olabilen ve hareketli Terranlar, sürekli evrim geçiren böceksi Zergler, güçlü ve esrarengiz Protosslar ve “tanrı gibi” yaratıcı Xel’Naga ırkı—arasındaki galaktik mücadele üzerine kuruludur. Seri, 1998’de StarCraft oyunu ile başlamıştır. Seri, bir dizi diğer oyunun yanı sıra sekiz roman, iki Amazing Stories makalesi, bir masaüstü oyunu ve toplanabilir heykeller ve oyuncaklar gibi diğer lisanslı ürünlerle daha da genişlemiştir.

Blizzard Entertainment, StarCraft‘ı planlamaya Metzen ve Phinney liderliğindeki bir geliştirme ekibiyle 1995’te başladı. Oyun, E3 1996’da görücüye çıkarıldı ve değiştirilmiş bir Warcraft II oyun motoru kullanıyordu. StarCraft ayrıca Blizzard Entertainment’ın film departmanının oluşturulmasının da habercisi olup; oyun, serinin hikayesini bütünleyici yüksek kaliteli sinematikler barındırmıştır. StarCraft’ın orijinal geliştirme ekibinin çoğu, oyunun genişleme paketi Brood War’da çalışmak için geri dönmüş, paketin geliştirilmesine StarCraft yayımlandıktan kısa süre sonra başlanmıştır. 2001’de StarCraft: Ghost, Nihilistic Software altında geliştirilmeye başlanmıştır. Serideki diğer gerçek zamanlı strateji oyunlarının aksine, Ghost stealth-action oyunu olacaktı. Üç yıllık geliştirilmeden sonra, oyundaki çalışmalar 2004’te ertelendi. StarCraft II: Wings of Liberty‘nin geliştirilmesine 2003’te başlandı, Mayıs 2007’de duyuruldu ve Temmuz 2010’da yayımlandı. StarCraft II serisi, Mart 2013’te yayımlanan StarCraft II: Heart of the Swarm genişleme paketiyle devam etti. StarCraft II’nin üçüncü ayağı olan StarCraft II: Legacy of the Void ise Kasım 2015’te yayımlandı.

Orijinal oyun ve genişleme paketi, zamanının en önemli gerçek zamanlı strateji oyunlarından biri olarak görüldü. Seri, dünya çapında özellikle de profesyonel oyuncuların ve takımların karşılaşmalara katıldığı, sponsorluklar kazandığı ve televizyonda yayınlanan karşılaşmalarda yarıştığı Güney Kore’de sıkı bir takipçi kitlesi topladı. Haziran 2007 itibariyle, StarCraft ve Brood War ikilisi toplamda yaklaşık 10 milyon kopya satmıştır. Buna ek olarak, seri 2006 yılında Walk of Game’de bir yıldıza layık görülmüş olup, Guinness World Records Gamer’s Edition’ın 2008 sürümünde dört Guinness Dünya Rekoruna sahiptir.

27 Mart 2017’de Blizzard, güncel grafikler ve revize edilmiş diyalog ile sesler barındıran, orijinal StarCraft’ın remaster sürümü olan StarCraft: Remastered’ı duyurdu. 19 Nisan 2017 itibariyle, StarCraft ve Brood War genişleme paketi, Blizzard’ın web sitesinden ücretsiz bir şekilde indirilip oynanabilmektedir.

StarCraft Hikâyesi

Hikâye, Samanyolu’nun Köprülü Sektörü olarak bilinen bir kısmındaki üç türün eylemlerine odaklanmaktadır. Oyunlardaki olaylardan bin yıl önce, Xel’Naga olarak bilinen bir tür, saf varlıklar yaratma deneylerinde genetik olarak Protoss’ları ve sonrasında Zerg’leri tasarlar. Bu deneyler geri teper ve Xel’Naga’lar Zerg’ler tarafından büyük ölçüde yok edilir. 2499’da StarCraft’ın başlangıcından yüzyıllar önce, Dünya’nın radikal uluslararası hükümeti United Earth Directorate (UED), aşırı nüfusa çözümün bir parçası olarak bir kolonizasyon programı başlatır, ancak koloni gemilerini otomatik yöneten bilgisayarlar arızalanır ve sömürgeci Terran’ları, Protss uzayının kenarına kadar yollar. Dünya ile teması kesilen Terran’lar, çıkarlarını korumak için çeşitli gruplar oluştururlar. Terran’ların davranışları ve zihniyetleri, Protoss’ların ilgisini çeker ve bilgileri olmadan onları diğer tehditlerden korurken insanları incelemek için saklanırlar. Ancak Zerg’ler, psişik potansiyellerinden yararlanmak için Terran’ları asimile etmeyi hedeflerler ve Protoss’ları, Zerg istilasını tutmak için kirlenmiş Terran kolonilerini yok etmeye zorlarlar.

Aksi belirtilmediği sürece, site içerikleri CC BY-SA 3.0 koşulları altındadır.